Wróć do listy

26 kwietnia 2018

26 kwietnia 2018 roku odbyło się kolejne spotkanie organizowane przez Stowarzyszenie Absolwentów MBA, wspólnie z Instytutem Nauk Ekonomicznych PAN, w ramach cyklu ,,WARSZTATY CZWARTKOWE PRAKTYKÓW BIZNESU”.
Spotkanie miało miejsce w budynku PKiN w Warszawie.

Tematem naszego spotkania było:
Jak bronić marżę? Jak zwiększyć zysk? - to pytania, jakie zadają sobie menedżerowie sprzedaży. 76% z nich nie znajduje odpowiedzi i doraźnie, dla obrony udziału w rynku, obniża cenę.

Przyczyn trudności ze sprzedażą jest wiele, lecz jedna zdecydowanie dominuje – brak dopasowania umiejętności sprzedażowych handlowców do konkurencyjnego i walczącego ceną rynku. Handlowiec jest ostatnim ogniwem w kontakcie firmy z klientem i to głównie od jego praktycznych umiejętności sprzedażowych zależy poziom wypracowanej marży i liczba zdobytych klientów.

Które umiejętności są nieefektywne, a które należy doskonalić? Jak przekłada się to na wzrost zysku na sprzedaży? Odpowiedziom na te pytania było poświęcone spotkanie z cyklu „WARSZTATY CZWARTKOWE PRAKTYKÓW BIZNESU”.

Prowadzący, w świetnej atmosferze, podzielił się swoim doświadczeniem z różnych aspektów sprzedaży, a także wynikami ogólnopolskich badań jakie przeprowadził pod szyldem PAN. Sporo czasu poświęcilismy również na omawianie konkretnych zagadnień z firm, reprezentowanych przez uczestników warsztatów.

Krzysztof Fiech - doradca, mentor i trener w obszarach kompetencji zwiększających efektywność sprzedaży handlowców. Przedsiębiorca i założyciel firmy Toptrade.
35-letnia osobista praktyka sprzedażowa w różnych branżach, na wszystkich poziomach stanowisk handlowych i menedżerskich, w tym menedżerskich najwyższego szczebla zarządzania. Równolegle, od kilkunastu lat, doradza i szkoli w obszarze zwiększania produktywności handlowców. Zrealizował zamknięte projekty doradczo szkoleniowe dla ponad 280 firm, z kilkunastu branż. Konsultował restrukturyzację strategii sprzedażowych w ponad 100 firmach. Autor Modelu „Kluczowej Kompetencji Sprzedażowej”©. W latach 2011-2016, w ramach studiów biznesowych EDBA w Polskiej Akademii Nauk, przeprowadził ogólnopolskie badania kompetencji sprzedażowych handlowców i sprecyzował działania obniżające ich efektywność. Opracował i wdraża działania naprawcze.

Wykształcenie handlowe, biznesowe i psychologiczne; certyfikowany trener biznesu. Ukończył: Wydział Handlu - Uniwersytet Ekonomiczny im. Karola Adamieckiego, Psychologię biznesu dla menedżerów – Akademia im. Leona Koźmińskiego, studia Executive DBA – Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Trener rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Akredytacja Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – Toptrade; Lista BUR/PARP.